Forgot password?
login to retroachievements.org:
User: 
Pass: 

Server Discord e BR mod

AuthorMessage

kdecks
Posted: 25 Sep, 2017 21:42
I could translate this into Portuguese, but it would be a mess.

Retroachievements is an international community centered on the love of appreciation for classic video games. We all share this together. I hope the Discord Chat server is welcome to Portuguese and Brazilian players. There is a channel dedicated to Portuguese, (https://discord.gg/tksFWNk) A voice channel as well.

I know RA and Discord are primarily in English. But you can speak your language anywhere on the server. And you do not need to apologize if you do not have good English.

I would also like to investigate having a mod that can also serve as the ambassador of the Brazilian community. The qualifications I would seek, though this may be flexible: having a good understanding of English, socially active in the community, useful to other members, an experienced developer, has been a long-time member of Retroachievements.

kdecks
Posted: 08 Oct, 2017 05:55
Escolhemos e para ser mods em Discord. Se precisar de ajuda e querer conversar com alguém em português, você pode conversar com eles.

meleu
Posted: 15 Oct, 2017 04:04
TRADUÇÃO DO QUE O DISSE NO PRIMEIRO POST

Retroachievements é uma comunidade internacional focada no amor pela apreciação de video games clássicos. Nós todos compartilhamos isso. Eu espero que o servidor de chat Discord seja bem recebido pelos jogadores portugueses e brasileiros. Há um canal dedicado para a língua portuguesa (https://discord.gg/tksFWNk), e também um canal de voz.

Eu sei que RA e o Discord são majoritariamente em inglês. Mas você pode falar sua língua em qualquer lugar do servidor. E você não precisa se desculpar se você não tem um bom inglês.

Eu também gostaria de ter um moderador que também pudesse servir como o embaixador da comunidade brasileira. As qualificações que eu procuraria, embora isso possa ser flexível: bom entendimento de inglês, socialmente ativo na comunidade, útil para outros membros, um desenvolvedor experiente, ser um membro de longa data do Retroachievements.

login

login to retroachievements.org:
User: 
Pass: 
or create a new account